Главная » Статьи » ENERGETIKA LIETUVOJE » ENERGETIKA LIETUVOJE

Išaugusios sąskaitos už būsto paslaugas: dėl administratoriaus kaltės ar gyventojų nesusikalbėjimo?

Daugiabučius administruojančios įmonės kenčia dėl nepatenkintų administruojamų namų gyventojų skundų, kai tenka aiškintis dėl kiekvienos išrašytos sąskaitos už suteiktas paslaugas. Specialistų teigimu, kalti patys gyventojai, kai net nesugebėdami išrinkti namo atstovo gaudo vėją laukuose.

Esą atsiųsta sąskaita vėl sukėlė gyventojų nerimą ir sumaištį dėl nuolat keliamų įkainių už neaiškias administratoriaus suteiktas paslaugas.

„Štai, pavyzdžiui, mokestis už šiukšles išdėliotas net keturiose eilutėse – Nr. 2 („Bendrų patalpų valymas"), Nr. 3 („Buitinių atliekų išvežimas"), Nr. 6 („Lifto techninė priežiūra ir kabinos valymas"), Nr. 9 („Šiukšlių šalintuvų priežiūra"). Išeina, kad mūsų namas už šiukšles ar darbą su jomis moka net keturis kartus.

Arba, pavyzdžiui, paslauga, pavadinta „eksploatacija" – mokestis už ją išdėliotas net trijose eilutėse – Nr. 5 („Eksploatacijos išlaidos"), Nr. 6 („Lifto techninė priežiūra ir kabinos valymas"), Nr. 8 („Šilumos tinklų eksploatacija"). Taigi čia vėl – už šią paslaugą (kas gali pasakyti, kad eksploatacija labai skiriasi nuo priežiūros?) mokame net tris kartus! Labiausiai stebina eilutė Nr. 5, pavadinta tiesiog „Eksploatacijos išlaidos" – čia net nesivarginta paaiškinti, už kokią eksploataciją: namo, rūsio, lifto, butų ar mūsų piniginių?" – skundėsi namo gyventojas, nenorėjęs viešinti savo pavardės.

Prie didesnių sąskaitų pratinami jau seniai

Vyro teigimu, namą administruojančiai įmonei, panašu, tiesiog prireikė papildomų lėšų, todėl įrašė dar vieną papildomą eilutę joms gauti. Pasak skaitytojo, anksčiau sąskaitos siekdavo vos 50 litų, tačiau per kelerius metus paslaugos pabrango dvigubai.

 

„Pačioje pradžioje, kai maždaug prieš trejus metus ši įmonė pradėjo administruoti mūsų daugiabutį, sąskaitos siekdavo vos 50 litų. Vėliau jos išaugo iki 70 litų, po to – 80 litų, dabar jau peržengia 90 litų ribą ir artėja link šimto litų. Jei taip ir toliau, sąskaita pasieks ir 200 litų per mėnesį", – sakė nepatenkintas namo gyventojas.

Jis teigė, kad namo gyventojai ne kartą bandė aiškintis, kodėl paslaugos nuolat brangsta, tačiau atsakymo taip ir neišgirdo – administratorius žmonėms tik „kabino ant ausų makaronus".

„Jau girdėjome, kad ateinantį mėnesį gali atsirasti dar viena mokėjimų eilutė, kuri gali būti pavadinta „Užmokestis kiemsargiams". Kiek žinome, savivaldybė ir seniūnijos jiems jau ilgą laiką nemoka už darbą, ir kas gali garantuoti, kad nesugalvos šią savo problemą perkelti ant mūsų – daugiabučių gyventojų galvų", – klausė namo gyventojas.

Teigia, kad kainos – vienos mažiausių

Įmonės „Fabeta" generalinė direktorė Jūra Jurgutienė stebėjosi gyventojų nusiskundimais, esą įmonės administravimo kaštai išlikę vieni mažiausių Vilniaus mieste.

„Mūsų mokesčiai – vieni pigiausių mieste. Galbūt buvo papildomų darbų, už kuriuos gyventojams reikia susimokėti. Įmonė praktiškai sau nieko nepasilieka, o dėl gyventojų uždelstų mokėjimų esame skolingi apie pusę milijono litų", – teigė J. Jurgutienė.

Įmonės buhalterė, pamačiusi gyventojams išrašytas sąskaitas, tik patikslino, kad už rugpjūčio mėnesį bendra suma kiek didesnė dėl atliktų papildomų darbų – tarpplokštinių sandūrų remonto. Esą, kad šie darbai būtų atlikti, surinkti visi gyventojų parašai.

„Mūsų sąskaitos paremtos pagal Vilniaus savivaldybės reikalavimus. Ką yra nurodžiusi savivaldybė, tą mes ir darome, tą ir pateikiame gyventojams. Sakykime, atliekų išvežimo maksimali kaina gali būti 0,21 lito be PVM, o mūsų išrašyta sąskaita gyventojams yra prie minimalios sumos – 0,15 lito", – teigė buhalterė.

Esą senos statybos namus reikia dažnai remontuoti, o už remonto darbus atsiskaityti gyventojams, todėl vėliau jie ir pyksta, tačiau, prašnekus apie renovaciją, visi lyg susitarę kratosi šios minties.

Išeitis – namo išrinktas įgaliotinis

Asociacijos „Respublikiniai būsto valdymo ir priežiūros rūmai" prezidentas Juozas Antanaitis neneigė, kad gyventojai mėgsta skųstis namo administratoriais. Pašnekovas svarstė, kad viena iš priežasčių ta, kad žmonės, matyt, nepasitiki būsto administratoriais, tačiau yra ir kita – esminė problema.

„Šiaip, mes nesame susidūrę su situacija, kad sąskaita būtų sufabrikuota – administratoriai iš tikro atlieka tam tikrus darbus, už kuriuos reikia atsiskaityti, daugmaž viskas vyksta teisėtai. Problema yra ta, kad administratoriai neinformuoja namo gyventojų – vadybininkai nebando iš anksto pranešti žmonėms, kokie darbai bus atliekami, todėl gyventojai nieko nežino, ir kyla ginčas", – apie tai, kad pagrindine priežastimi tarp namą administruojančios įmonės ir gyventojų būna paprasčiausias nesusikalbėjimas, pasakojo Juozas Antanaitis.

Esą kiekvienas žmogus nori už nieką nemokėti ir gauti paslaugą, tačiau taip nebūna. Siekiant išvengti tokių situacijų, J. Antanaitis patarė gyventojams išsirinkti namo atstovą.

„Kiekviename name turi būti išrinktas namo įgaliotinis, su kuriuo galėtų bendrauti namo administratorius, nes administruojančiai įmonei bendrauti su 120 žmonių juk irgi ne išeitis. Tuomet įgaliotinis atstovauja visiems namo gyventojams, dalyvauja visuose pirkimuose, gali patikrinti dokumentus, dalyvauja, kai rengiami planai, ir panašiai. Namo gyventojai padaro labai didžiulę klaidą, kai neišrenka įgalioto atstovo", – sakė asociacijos „Respublikiniai būsto valdymo ir priežiūros rūmai" prezidentas Juozas Antanaitis

Jo teigimu, namo įgaliotinis įgauna įstatymų nustatytas teises ir pareigas, o iškilus nesutarimams įgaliotas asmuo visada gali paprašyti administratoriaus pateikti atliktų darbų sąmatą, o tai paprastiems namo gyventojams būtų padaryti sunku.


Категория: ENERGETIKA LIETUVOJE | Добавил: Rolando (02-10-2013) | Автор: Tomas Juškėnas W
Просмотров: 344 | Теги: būsto priežiūra, daugiabutis, kainos, administratorius | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0

Добавить комментарий

Подписка:1
Код *: